Seçenekler
|
Prosedür
|
Sonuç
|
Meslektaş/video gözlemleri
|
- Öğretmenlere ayrıntıları, gözlem sürecini ve araçları anlatmak üzere bir ön toplantı yapılır.
- Videoya kaydetme: Öğretmenler, güçlü ve zayıf yönlerini saptarlar (1. Dönem)
- Araştırma yapma : Öğretmenler, üzerinde düşünülmesi gereken alanı nasıl geliştirebilecekleri hakkında bilgi toplarlar (2. Dönem)
- 2 meslektaşını gözlemleme: Öğretmenler, meslektaşlarının derslerin gözlemleyerek belirlenen alan hakkında daha fazla veri toplarlar (2. Dönem)
- Videoya kaydetme: öğretmenler, önerilen teknikleri uygulayarak sınıflarını ikinci kez videoya kaydederler (3. Dönem)
- Düşünme: Öğretmenler, yaklaşımlar/teknikler üzerinde düşünürler (3. Dönem)
- Rapor: Öğretmenler, tüm süreç hakkında bir rapor yazarak ÖEGB’ye sunarlar (4. Dönem, 4. Hafta)
|
Süreç üzerinde düşünmek
|
Araştırma projesi/ İngilizce öğretimi projesi yürütmek
|
- Bir araştırma projesinin nasıl yürütüleceği konusunda öğretmenlere bir çalıştay verilir (Eylül-Ekim)
- Öğretmenler, tek başlarına veya ikili gruplar halinde araştırmak istedikleri alanı belirlerler (Ekim-Kasım)
- Araştırmacılar, bir öneri veya özet sunarlar (Kasım)
- Araştırmacılar, verileri birleştirirler ve analiz ederler (Kasım-Mart)
- Araştırma projesi, sunulmaya veya bir alan dergisinde yayınlanmaya hazırdır.
|
Araştırma projesini Bilgi öğretmenlerine sunmak (yaklaşık 15 dakika) /veya İngilizc öğretimine dair bir konferansta sunmak
Uygunsa bir makale olarak yayınlamak
|
CELTA/DELTA/ veya İngilizce öğretmenliği alanında yüksek lisans veya doktora
(*bütçe, öğretmen tarafından karşılanır)
|
- Öğretmenler, ÖEGB’yi bilgilendirirler ve yapacakları çalışmanın ayrıntılarını (nerede, ne zaman, hangi çalışma) verirler (1. Dönem)
- Öğretmenler, çalıştıkları konuda bir makale hazırlayarak veya sunum yaparak bölümle paylaşırlar (4. Dönem).
|
Makale yayınlama veya 15 dakikalık bir sunum yapma
|
Çalıştay verme
|
- Öğretmenler, bir çalıştay konusu belirler ve bunu ÖEGB ile paylaşırlar (2. Dönem)
- Öğretmenler, çalıştaylarını planlarlar ve geribildirim almak üzere notlarını ÖEGB’ye iletirler (2. ve 3. Dönem)
- Öğretmenler, ÖEGB ile birlikte çalıştay için uygun bir gün ve saat belirlerler (4. Dönem)
- Öğretmenler, Bilgi öğretmenleri için çalıştayı yürütürler (4. Dönem)
Not: Öğretmenler, Bilgi dışında bir İngilizce öğretimi konferansında da tebliğ sunmayı tercih edebilirler ve bu durumda davet edildiklerini resmi olarak göstermeleri gerekir.
|
1 saatlik çalıştay sunumu (4. Dönemde ve/veya hizmet öncesi eğitim haftasında)
|
Yeni bir yabancı dil öğrenme
(*bütçe, öğretmen tarafından karşılanır)
|
- Öğretmenler, öğrenmek veya geliştirmek istedikleri yabancı dili belirlerler
- Öğretmenler, derslere nerede ve ne zaman başladıklarını ÖEGB’ye bildirirler. (BİLGİ’de verilen yabancı dil dersleri, henüz bu seçeneğe dahil değildir)
- Bu deneyimin İngilizce öğretimleriyle nasıl bir ilişkisi olduğuna dair bir günlük tutarlar (en az 2 dönem)
- Öğretmenler, günlüklerini ve raporlarını ÖEGB’ye sunarlar (4. Dönem)
|
Belirli bir seviyeye kadar yeni bir dil öğrenme ve günlük tutma
|
Makale Kulübü
|
Öğretmenler, belirli aralıklarla bir araya gelirler (ayda iki kez).
- İngilizce öğretmenliği alanında daha fazla bilgi sahibi olmak istedikleri konuyu/konuları seçerler
- Öğretmenler, makaleler veya belirli bir kitabın bölümlerini okurlar
- Öğretmenler, bir araya gelerek fikirlerini ve öğrendiklerini paylaşırlar.
- Öğretmenler, makalelerin özetlerini yazarlar (4. Dönem)
- Öğretmenler, öğrendiklerinin BİLGİ’deki eğitime etkilerini yazarlar ve ÖEGB’ye sunarlar (4. Dönem)
- Öğretmenler, makale kulübünde yapılanlara dair bir rapor hazırlarlar (4. Dönem)
|
Seçilen makaleler, özetleri ve öğretmenlerin düşünceleriyle birlikte ortak dosyaya konur
|
Konferans düzenleme
|
Konferans komisyonu etkinliğin organizasyonu ve yürütülmesini sağlar. Süreçte gereken yönlendirme sağlanır. Konferans yaklaştığında öğretmenlerin konferanstaki iş yüküne göre daha az ders saati verilebilir.
|
Konferans
|
GM dersleri
|
Gelişim Modülleri şunlardır;
- Giriş Modülü
- Modül 1 (Okuma ve Dinlemenin Öğretilmesi)
- Modül 2 (Konuşma ve Yazmanın Öğretilmesi)
- Modül 3 (Öğretimde Teknolojiyi Kullanmak)
- Modül 4 (Kelime Dağarcığı, Gramer ve Telaffuzun Öğretilmesi)
|
Programın gereklerinin başarılı biçimde tamamlanması
|
Danışmanlık
|
- Danışmanlık sürecinin ayrıntıları hakkında öğretmenlere bilgi vermek amacıyla bir ön toplantı yapılır
- Her danışman için bir öğretmen belirlenir .
- Danışmanlık programının parçası olarak danışmanın dersi, öğretmen tarafından gözlemlenir (Gözlemden önce öğretmen ile formel bir ders planı paylaşılır)
- Danışman ve öğretmen, gözlem öncesi ve gözlem sonrası toplantıları yaparlar.
- Öğretmen, gözlemlediği ders hakkında ayrıntılı düşüncelerini yazar ve bunu danışmanı ile paylaşır.
- Danışmanından geribildirim aldıktan sonra öğretmen, düşüncelerini ÖEGB’ye gönderir.
- Öğretmen, daha sonra meslektaş gözlemi kapsamı bir başka danışmanın sınıfını gözlemler (formel bir ders planı olmaz)
|
Hem danışman hem de öğretmen tarafından süreç üzerine ayrıntılı düşünme
Formel bir ders planı hazırlanır
|
İngilizce öğretimi blogu yazma
|
- Öğretmenler, bloglarını hazırlayacakları alanları belirlerler.
- Blogun yer alacağı web sitesini ÖEGB’ye bildirirler.
- Hafta en az bir veya iki kez yazı yazmaları beklenir.
- Öğretmenler, her akademik dönemin sonunda bloglarının linkini ÖEGB ile paylaşırlar. (ÖEGB, akademik yılın sonunda blogları, İngilizce Hazırlık Programı ile paylaşabilrler).
|
Alandaki meslektaşları ile görüşlerini düzenli olarak paylaşma
|
Laureate Online Dersleri
|
Laureate Online Eğitim Dersleri şunlardır;
İşbirliğiyle Öğrenme
Sorun odaklı öğrenme
Proje odaklı öğrenme I ve II
Örnek Vaka Metodolojisi
Laureate Yüksek Öğrenimde Öğretim ve Öğrenme Sertifikası
Modül I- Giriş
Modül II- Öğrenci Merkezli Öğretim
Modül III- Öğretim Araçları
Modül IV- Ölçme ve Değerlendirme Araçları
Modül V- Teknoloji Araçları
|
Programın gereklerinin başarılı biçimde tamamlanması
|